onsdag den 8. februar 2012

Varmeregninger fra helvede...

Ejendommen vi bor i blev total renoveret et par år før jeg flyttede ind til Henk. Der kom bl.a nye målere på radiatorerne og de har ikke virket godt. For et par år siden fik vi så endelig årsopgørelse for varmen der var flere år gamle, og ekstra regningen for os var det første år 1.200.- euro, næste år 800 et-eller-andet og 3 år husker jeg ikke mere for da var jeg svimmel og havde susen for ørerne! Det er ekstra regninger! Vi betaler allerede et áconto beløb om måneden på 50-70 euro, så jeg var da noget rystet.  Vi begyndte at tale med naboerne om det og det viste sig, at enten havde folk fået et beløb tilbage, skulle betale måske 50 euro ekstra eller også skulle de som os betale et eller andet astronomisk højt beløb! Vores nabo skulle bl.a betale over 3000.- euro tilbage. Så naboerne blev enige om, at vi skulle nedsætte et udvalg til at se på det og 3 meldte sig frivilligt. De fik fat i oversigter over hvad folk havde brugt og skulle betale. Det viste sig at ca halvdelen betalte en hel masse mens den anden halvdel slap fri.(de fandt også 3 lejligheder der slet ingen målere havde på deres apparater!) Der er blevet lavet undersøgelser og 7 ud af 10 målere på radiatorerne måler forkert. Så skulle man så tro at der blev gjort noget ved det, men det er ikke sket endnu!! Jeg holder på at vi skal henvende os til et TV program der hjælper forbrugere, jeg tror i Danmark der er et der hedder Kontant, ikk´?! Der er noget tilsvarende hernede.
Nå, men lørdag fik vi sidste års årsopgørelse, vi skal have ca 250 euro tilbage. Jeg blev så glad at jeg med det samme rejste mig og tændte for varmen...
Grunden til, at det er lykkes os at vende det til at vi nu fik penge tilbage er, at vi har købt en elektrisk varmedims, det kostede os kun 8 euro ekstra på EL årsopgørelsen. Derudover tænder jeg for varmen i stuen indtil der er varmt, ca 10 min. og så bliver den slukket igen. Vi har købt varme tykbundet fornuftige hjemmesko, grimme men varme, vi har trøjer på og jeg sidder med en plaid når jeg ser TV om aftenen.

Er der noget mere frustrerende end at slå i en dyne, gå ind i en mur eller kæmpe mod ligegyldighed?! Arrrgh! Jeg vil ha' mine penge igen, vil jeg! For vi har naturligvis betalt regningerne for ikke, at få lukket for varmen. De lovede os at var der fejl ville pengene blive tilbagebetalt. Er du klar over hvor man kan rejse hen for 22-2300 euro?? SUK!
Mere vil følge, er jeg sikker på, for jeg har IKKE givet op i kampen mod varmeregningerne fra helvede!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar